Adastra přichází s pomocí pro drobné podnikatele. Nabídne jim e-shopovou platformu zdarma

Praha, 8. dubna 2020 – S podporou malých a středních podnikatelů přichází experti na digitalizaci prodeje ze společnosti Adastra. Nově vzniklá platforma nakoupeno.online umožňuje každému prodejci vytvořit si jednoduchý e-shop, na němž může nabízet své zboží a služby. Adastra tím reaguje na krizi spojenou s koronavirem a tuto službu nabízí zdarma.

Hlavním cílem projektu nakoupeno.online je bezplatné propojení malých a středních podnikatelů s jejich zákazníky. “V první fázi chceme obchodníkům pomoci zvládnout situaci během krizového období a těsně po něm podporou vedoucí k vyšší poptávce po jejich produktech a službách. Podnikatelé tak mohou v praxi prodávat bezpečněji, efektivněji plánovat svoje zdroje, budovat loajalitu u stávajících zákazníků a získávat nové klienty,” vysvětluje Standa Dvořák, CEO adastra.one a autor myšlenky projektu.

Cílovou skupinou platformy nakoupeno.online jsou drobní podnikatelé a obchodníci z řad restaurací, pizzerií, pekáren, menších prodejen smíšeného zboží (večerky), kadeřnictví, zahradnictví, stavebnin, hračkářství, dále ale také například menší prodejny oblečení, květinářství, cukrárny, servisy, sportovní potřeby, akvaristiky, vinotéky a další. Platforma se bude hodit i osobám samostatně výdělečně činným, které nabízejí své zboží z domova (například pekařky dortů atd.).

Nakoupeno.online přináší výhody také zákazníkům. Díky digitalizaci Adastra maximalizuje bezkontaktní předávání zboží, čímž vychází vstříc zvýšené poptávce po tomto typu nákupního procesu. Projekt nabídne zákazníkovi možnost naplánovat si čas a termín vyzvednutí zboží dle vlastních preferencí. Tím se eliminuje případný kontakt s jinými lidmi nebo čekání na výdej. “Zákazníci navíc budou mít k dispozici přehlednou databázi obchodníků z okolí a jejich produktů na jednom místě,” popisuje další benefity Standa Dvořák.

 Jak to celé funguje?

Přihlášení do platformy a nastavení vlastního e-shopu bude prodávajícím trvat jen několik minut. Nejprve zadají vlastní provozovnu, k ní přiřadí seznam zboží, které nabízejí, a ve finále vyplní jeho dostupnost pro vyzvednutí. “Zákazník pak bude moci od prodejce nakoupit, vybrat si termín výdeje zboží a zaplatí obchodníkovi přímo při vyzvednutí. Počítáme také s brzkou integrací platební brány, aby zákazníci mohli platit online,” říká Ivo Mareček, ředitel marketingu Adastry.

Nakoupeno.online v tuto chvíli funguje jako webová služba. V řádu dnů se k ní přidají také mobilní aplikace pro Android a iOS. “Přestože si uvědomujeme, že v tuto chvíli existují stovky skvělých nápadů, jak v době koronakrize pomáhat, věříme, že drobní živnostníci ocení možnost překlenout složité období, které pro ně může být z hlediska přežití jejich byznysu fatální,” dodává Ivo Mareček ze společnosti Adastra.

O společnosti Adastra

Adastra je mezinárodní konzultační společnost, která dodává komplexní řešení usnadňující přechod do digitální éry. Zaměřuje se na zpracování dat, jejich analýzu, budování datových skladů, na oblasti internetu věcí (IoT), big dat, umělé inteligence, vývoje aplikací včetně mobilních či tvorbu marketingových a kreativních strategií. Svým klientům tak Adastra, která vznikla v roce 2000, nabízí komplexní škálu služeb v oblasti digitalizace.

Mezi zákazníky Adastry patří firmy z oblasti retailu, financí a bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikací, automobilového průmyslu, průmyslu, energetiky, farmacie a řady dalších odvětví včetně státní správy. Její projekty realizuje na 2000 konzultantů z 21 kanceláří po celém světě. Obrat celé skupiny se v roce 2018 přehoupl přes 3,5 miliardy Kč. Více na www.adastra.cz.